zaterdag 8 augustus 2015

Japans bloemetje...love it!



Tijdens mijn bezoekje aan Aken vroeg Judith (de vriendin met wie ik een dagje uit was) of ik nog naar een wolwinkel wilde.... Ze vertelde me ook later dat mijn ogen meteen begonnen te twinkelen.
Want, ja dat wilde ik zeker. Ik zei meteen "oh, hebben ze die hier dan...ja graag!!"

En daar ontdekte ik de wol/garens van Ito uit Japan.
In een woord prachtig! Ik was meteen verliefd op de Tetsu; een hele dunne draad met 61% zijde en 39% stainless steel...wauw!



Ik heb me niet kunnen inhouden en heb twee kleuren meegenomen. De zwarte, omdat de draad er zo mooi langs loopt en zo goed te zien is en de groene (kleur lead green) vanwege de mooie kleur en de glans die mede ontstaat door de draad.



Ik heb al twee zwarte ringen af, zoals je kunt zien.
Eentje voor mezelf en de ander voor Judith, die al een ring bestelde voordat ik had afgerekend..hihi
Ik heb een paar close-up foto's proberen te maken en plaats er hier eentje. Je ziet echt heel mooi de zijde en de staaldraad. Een nieuw favoriet merk erbij wat mij betreft. En ik ga zeker nog eens terug, want de garens in op de laatste foto, zijn van de soort Urugami, met 72%wol en 28% papier..dat heeft mijn nieuwsgierig ook geprikkeld... En als jouw nieuwsgierig ook is geprikkeld, hier het adres van die wolwinkel inAken; Görg Wolle Annastr. 18 52062 Aachen www.goerg-wolle.de ...

Geen opmerkingen: