maandag 5 september 2016

Wolletjes meegenomen van vakantie en een heerlijk vakantieprojectje


Na een heerlijke vakantie met dochterlief, vandaag een dagje voor mama.
Ze heeft haar eerste dag school na de vakantie en deze mama gaat thuis een beetje reorganiseren, wassen, opruimen en ook een rondje hardlopen en  eventjes in het zonnetje met een boek...
Maar ook even een update van mijn blog. Want het was weliswaar vakantie, maar stilgezeten heb ik zeker niet wat creativiteit betreft.
Teveel om te vangen in een blogbericht...deze gaat dan ook alleen over wolletjes.



Op vakantie in Barcelona uiteraard een tas met hele mooie wol meegenomen. Van mijn favoriete merk (Greta and the Fibers, Barcelona) en gezellige momenten doorgebracht in de mooie winkel van Jennifer (All you knit is love, Barra de ferro 8). En dan thuiskomen en nog een postpakket aantreffen met de streng die nog miste...(I love mail from BCN!) naast een streng zijde (die als cadeautje iemand blij gaat maken) ook Silk me lace (75%merino en 25%zijde) gekocht en een nieuwe wolsoort (de hele mooie groene waarvan via de post de derde streng kwam). En een nieuwe uitdaging; Linnen en daarbij een mooie rondhaaknaald van Bamboe aangeschaft....ik zeg "ik kan even vooruit"... (En ik heb mezelf schaamteloos verwend..)zie in de reacties voor een aantal verwijzingen naar webadressen van deze twee ondernemers



Ook een paar bolletjes terplekke uitgezocht voor een lief dekentje voor een nieuwe wereldburger. Het patroon heet "call the Midwife" en wordt meestal in hele lieve zachte kleurtjes gehaakt (lees:wit, crème, zacht blauw/roze), maar ik heb kleurtjes uitgezocht die ik mooi vind en die ik vooral ook vind passen bij het gezinnetje...


Heerlijk gehaakt aan het dekentje; in het appartement, in het park,  op terasjes en op het strand, om de term "haken in het wild" eer aan te doen... Ik las laatst iemand die aangaf dat het zo grappig is om zo nu en dan iemand anders ook te zien haken buiten de muren van zijn of haar huis/tuin.




Aan die uitdrukking moest ik aan denken toen ik mezelf zo bezig zag.... Ik heb eigenlijk altijd wel een haakwerkje in een tas en haak overal als ik er zin in heb. Het dekentje is thuis in de tuin afgemaakt en na opspannen is het nu klaar om te verhuizen naar een mooi klein jongetje.



3 opmerkingen:

Angelique zei

Nog een paar aanvullende adressen voor geïnteresseerden;

Ik zag dat er wel veel verwijzingen staan in het blogbericht..hopelijk niet teveel om het onleesbaar te maken...maar ik maak graag een beetje reclame voor deze twee bijzondere ondernemers. Dus ik verplaats er een aantal naar dit bericht:

www.gretaandthefibers.com
Ook te vinden op Facebook ;www.facebook.com/greta.andthefibers
En kijk vooral ook eens op Ravelry voor mooie projecten met haar wol;
Www.ravelry.com/groups/greta-and-the-fibers

Voor de winkel verwijs ik naar www.allyouknitislove.com maar het beste kun je natuurlijk even langsgaan als je in de stad bent!

Unknown zei

Gezellig om zo te haken.

Unknown zei

Gezellig om zo te haken.